Introductieweek in ubud: deel 2

11 maart 2018 - Nusa Penida, Indonesië

Hallo allemaal!

Donderdag stond er een prachtige wandeling door de rijstvelden op de planning zo mooi, maar in de blakke zon. Met als gevolg dat ik voor de eerste keer verbrand was.
Tijdens de taalles leerde ik weer veel nieuwe woorden, zoals : kura-kura (schildpad), hari ini ( vandaag), ibu ( mama), pantai ( strand),....
's Avonds was er een diner en daarna besloten we het stadje in te trekken. Natuurlijk was het daar Happy hour met cocktails. En zo blijf ik maar genieten van deze prachtige ervaringen hier.
Vrijdag leerden we hoe we offers moesten maken ( van bloemen natuurlijk).
Deze moesten we dan ook echt gaan offeren in.... Tirta Empul. Daar mochten we dus ook in de heilige waterbron. Het ritueel bestond eruit dat we in speciale kledij het heilige water in moesten (waar trouwens vissen in zaten). Dan moesten we een paars bloemetje onder de eerste bron steken en dan met dat bloemetje ons bloemstukje zegenen. Daarna moesten we bij elke bron 3x water in ons gezicht doen. Dit moesten we doen bij alle 11 bronnen. Ik voelde me herboren nadat ik het ritueel daar volbracht had.
Na de middag vertrokken we naar Tanah lot ( een tempel op het water) waar we de zonsondergang konden zien. Dit was adembenemend mooi.

Gisteren had ik een drukke dag. Ik zou die dag een dagtrip doen. Eerst gingen we naar een tempel met bijhorende begraafplaats (Gunung Kawi) op een berg tussen de jungle. Dit was prachtig! Het was een supermooi uitzicht en gewoonweg een prachtig stukje natuur. Spijtig genoeg waren het wel 500 trappen (enkel) om er te geraken. Vermoeiend in het warme weer, dat kan ik je verzekeren.
Daarna reden we verder naar de chocoladefabriek van Bali. Hun chocolade was bijna even goed als de onze.
Na de chocoladefabriek zetten we onze tocht verder richting de Jatiluwih. Dit is het grootste rijstterras op Bali en is bekroond als UNESCO werelderfgoed. Het was prachtig om zoveel verschillende kleuren groen te zien. Dit stak mooi af tegen de donkere bergen en de felblauwe lucht. We waren blij dat er wat wolken waren op die moment, dat maakte de warmte net iets draagelijker. We lunchten daar met zicht op de rijstvelden en zetten onze tocht verder. We hadden namelijk nog 2 stops te gaan, de waterval en de koffie- en theeplantage. Na wat speciale koffies en thees te proeven, besloten we naar onze verblijfplaats terug te keren.

Vanmorgen was het tijd om naar Nusa Penida te vertrekken. Na het avontuur om op de boot te geraken, toch op het eiland geraakt. De spierwitte stranden, het helderblauwe water. Echt een droom!
Toen we aankwamen op de verblijfplaats werd het ons direct duidelijk dat we niet enkel voor de kleine zeeschildadjes moesten zorgen, maar ook voor de 12 kleine pups (van 1 maand) die vrolijk rondhuppelen aan het hotelletje.
En zo blijft deze droomreis maar doorgaan. Elke dag weer iets nieuws/ , onverwachts dat het weer voor de zoveelste keer de moeite waarmaakt.
Vele knuffels uit Bali!

1. Eveline:
    11 maart 2018
    Wauw Marie je hebt daar precies de tijd van je leven! Ook fijn voor jou dat je daar met een hele groep vrijwilligers samen bent en je avonturen met hen samen kan beleven! Doe da nog goe en goed zorgen voor de diertjes daar! 😊 Enjoy... this is life how it 's meant to be. Dikke knuffel xxx
  2. Caroline:
    11 maart 2018
    Blij te lezen dat je zo volop geniet daar! Een levenservaring om nooit te vergeten!Hier is de extreme koude gelukkig voorbij, maar veel zon is er niet hoor. Dikke knuffels, Caro en Xavier
  3. Sofie:
    11 maart 2018
    Amai Marie, zo te horen heb je de tijd van je leven en door je blog kunnen wij wat meereizen 😉 Het lijkt mij super daar ! Xxx
  4. Naessens Janice:
    11 maart 2018
    Ooohhh het lijkt me echt de moeite daar. Volop genieten en herinneringen maken. 😊😊😊