Padangbai

2 april 2018 - Padangbai, Indonesiƫ

Selemat Pagi!
Zaterdag was het tijd om mama, papa en Jolien af te halen van de vlieghaven en dag te zeggen tegen het fantastische Nusa Penida en tegen de vrienden die ik er maakte. šŸ™Eenmaal aangekomen in de luchthaven, was het spijtig genoeg niet het warme onthaal dat ik in gedachten had. Ik stond met mijn zelfgemaakte spandoek in de verkeerde luchthaven. šŸ˜’ Uiteindelijk na wat tijd elkaar teruggevonden en vertrokken we naar het hotel. Wat een mooi hotel met een prachtig uitzicht over de baai. Echt genieten!šŸ˜
Zondag besloten we ons eerste tripje samen te doen. We reden eerst naar Tenganan, een authentiek stadje. Hierna reden we verder naar Tirtangangga, de koningsbaden. Mooie beelden, prachtige fonteinen... het was de moeite waard. Dan reden we naar een waterpaleis in Ujung...ook heel mooi. Een spierwitte villa omringt door een vijver met lotusbloemen. Rond het paleis waren prachtige tuinen aangelegd.
In de late namiddag keerden we terug en genoten we van een frisse duik.
Vandaag begon onze trip in Kusamba. Dit dorpje staat bekend om zijn zeezoutwinning. We kregen het proces te zien en kochten wat zeezout.
Daarna reden we verder naar de Bat Cave tempel of de Goa Lawah. Prachtige tempels, beelden en kleine details. En natuurlijk ook heel veel vleermuizen. Na deze tempel reden we Klungkung. Hier bezochten we een oud koninklijk paleis. Op de plafonds waren schilderijen te zien van wat demonen doen als de regels niet nageleefd worden. De verschillende gebouwen werden eveneens met vijvers en tuinen versierd.
Nog wat uitgerust in het hotel en vanavond gaan we onze laatste avond in Padangbai vieren in de haven zelf.

Dikke knuffels van ons viertjes!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade