Nusa penida deel 3

26 maart 2018 - Nusa Penida, Indonesië

Dag allemaal!

Weer een weekje voorbij. Een week van genieten op dit prachtige eiland.
Vrijdag gingen we op dagtrip naar de 2 eilanden naast Nusa Penida, namelijk Nusa l
Lembogan en Nusa Ceningan. Daar bezochten we mooie stranden, kliffen en zagen we wat mangroeves. Zoals ik al vaak heb gezegd: Wat is de natuur hier mooi!

Zondag gingen we in de ochtend snorkelen. We bezochten Manta Bay waar we tussen gigantische mantaroggen zwommen. Een zwom recht op me af met open mond en dook dan onder mij door. Bangelijk!
Hierna bezochten we Gamat Bay. Allerei kleurige vissen in verschilende groottes en maten zwommen vrolijk tussen de kleurige koralen. 🐠
Dan stond Buddah Bay op de lijst. Dit waren restanten van een onderwater tempel met ondere andere ook een buddah beeld.
De 2 laatste punten waren Wall Point en Giti point. Wall Point was een muur van koralen waar wel duizende vissen rondzwommen. Als je geluk hebt kun je daar soms kleine haaien en schildpadden zien. Spijtig genoeg hadden wij niet zoveel geluk, maar het was toch mooi.
Giti Point heeft zijn naam te danken aan de Giti vis die je daar kan zien. Dit zijn vissen van ongeveer een halve meter lang, misschien zelfs langer.
Het enige spijtige aan de snorkeltrip was de confrontatie met hoeveel plastic er in de zee te vinden is.

Veel zonnige groetjes! 🌞
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade