introductieweek in Ubud: deel 1

7 maart 2018 - Ubud, Indonesië

Selamat malam! (goede avond)

Bali is echt gewoon geweldig. Het is hier echt heel leuk. De band met de andere vrijwilligers wordt alsmaar hechter en hechter en het voelt echt aan als een tweede “familie”.

Maandag zijn we gestart met enkele toeristische trekpleisters te bezoeken. We deden Monkey street and Monkey forest, de markt van Ubud en de koninklijke tempel. De tempel was erg mooi. Alles was afgewerkt met kleine details. Elk dingetje dat ik daar zag, was precies een nieuw klompje goud dat ik ontdekte.

De Monkey street en forest waren een staaltje van prachtige natuur.  De apen liepen er gewoon in het rond (daar was ik niet zo’n grote fan van omdat ik een echte bangescheet ben :p ). Maar toch was het zalig om in het groen te wandelen.

Het marktje is ook zeer gezellig. Een heerlijke drukte en goedkope kleren en souveniers, wat wil je nog meer?

’s Middags kregen we een kleine cultuurles over wat wel en niet mag en welke ceremonies ze hier allemaal hebben.

’s Avonds was het tijd voor een traditionele dansshow.

Dinsdag was het tijd voor een lesje Indonesisch (Bahasa Inonesia). Heel fijn een nieuwe taal te leren, maar echt helemaal onder de knie heb ik ze nog niet. Dit komt nog wel (of dat hoop ik  ;) ).

In de namiddag hadden we een Balinese kookles. We maakten 4 heerlijke gerechten klaar. Zo maakte we Gado-Gado, sweet tempeh, ice tea en fried banana. Het eten is hier echt om te smullen.

’s Avonds konden we gratis gaan zwemmen in een chic hotel dat zich precies recht in de jungle bevond. Ze hadden er dan ook nog eens heerlijke cocktails. Met andere woorden: mijn dag kon niet meer stuk.

Vandaag begonnen we met een ‘batik painting class’. Batik painting is een typische Balinese manier om stoffen (meestal sjaals,…) te beschilderen. Dit was heel leuk om te doen, en ineens een leuk souvenier voor thuis.

’s Middags kregen we wat uitleg over de verschillende projecten en dan vertrokken we naar de markt om nog wat meer te gaan shoppen.

Morgen staan de rijstvelden en nog wat meer Indonesische taalles op het programma. Ik kijk er alvast naar uit.

Veel kussen en knuffels uit Bali!