Nusa penida deel 2

19 maart 2018 - Nusa Penida, Indonesië

Dag mijn schatten in België!

Donderdag was een erg fijne dag. 's Morgens voor de schildpadden zorgen en 's middags snorkelen aan een heel mooi strand. 's Avonds hadden een diner op het strand met daarna een kampvuur. Heel gezellig! Met liedjes en het ruisen van de zee was het een heel ontspannende avond.
Ik ben ook ingecheckt in een hotel die dag voor 4 dagen toch een beetje luxe te kunnen ervaren. 😜
De dag nadien ging alles zijn normale gang: werken wat aan het zwembad zitten, nog wat werken.
Vrijdagavond was er een ceremonie met Ogoh-Ogoh's (= grote 'enge' poppen gemaakt uit papier maché om de boze geesten uit te drijven). Dit was een geweldige avond. Het is erg speciaal om zo'n avond/ ceremonie bij te kunnen wonen. De ceremonie was eigenlijk om hun oudjaar te vieren ( of zo noemt het dan toch bij ons). De dag erna was het Nyepi (of Silent) day. Dit is het Balinese nieuwjaar dat ze om de 210 dagen vieren. Op deze dag mag niemand buiten komen, is er geen stromend water of elektriciteit. Dus wat was ik blij dat we een zwembad hadden in ons hotel, zodat ik toch wat afkoeling had. Een dagje heerlijk chillen met een boek, tijd hebben om je nagels te lakken en leuke babbels te hebben met de nieuwe vrienden die ik hier maakte. In de avond zagen we de mooiste sterrenhemel die ik ooit gezien had. Duizenden sterren schitterden in de lucht. We konden zelfs de melkweg zien.
Zondag vertrokken we op een dagtrip. We zagen 3 verschillende tempels. De heiligste tempel, de 2e belangrijkste tempel en tot slot ook een tempel in een grot.
Daarna reisden we verder richting Atuh beach. De verschillende kleuren blauw schitterde in de zon, de witte ruisende golven sloegen neer tegen de rotsen,... Wat een prachtplek. Het was spijtig een iets moeilijkere klim om er te geraken. Ik maakte dan ook een flinke schuiver en belandde op mijn knie.
Nadat we even iets dronken en een frisse duik deden, begon onze klim terug naar boven en besloten we om verder te trekken naar de mooiste waterval van Nusa Penida. Ik ging hier niet naar beneden. De 1600 trappen heen en terug zagen mijn knieën spijtig genoeg niet zitten. We gingen terug naar de verblijfplaats, fristen ons op en leerde de nieuwe mensen die aangekomen waren kennen.

Dikke kussen! Xxx